Šodien Leo XIV publicēja vēstījumu par 2026. gada Pasaules lūgšanu dienu par Radības saudzēšanu. Viņš pārņem ekoloģisko leksiku, kas ir cieši saistīta ar Franciska pontifikātu. Citējot enciklikā „Laudato Si’”, viņš runā par „patiesu ekoloģisko atgriešanos” un izmanto tādus tēlainus izteicienus kā „cilvēka sirds ekosistēmas”. Vēstījumā ir arī naivs apgalvojums par karadarbību. „Patiesie miera veidošanas rīki nav iznīcināšanas ieroči,” raksta Leo, uzskaitot tā vietā „patiesību, dialogu, pacietību, labestību, taisnīgumu, žēlsirdību, sapratni, rūpes un mīlestību.” Leons XIV izklāsta zemes programmu atbruņošanās, nabadzības mazināšanas un ekoloģiskās situācijas uzlabošanas jomā: „Iedomāsimies pasauli, kurā enerģija, kas pašlaik tiek ieguldīta karā, tiek vērsta uz cilvēka vispusīgu attīstību, nabadzības pārvarēšanu, cilvēka cieņas aizsardzību un sašķelto tautu samierināšanu. Šāda vīzija atspoguļo ticību Dieva Valstības atnākšanai.” Mākslīgā intelekta tulkojums
Nathan Cofnas, the researcher who exposed plagiarism by Cambridge professor Jason Arday, has been suspended by Ghent University in Belgium. Cofnas says "they will almost certainly fire me". The decision was taken by rector Petra De Sutter, a former Green Party leader.
Bīskaps Hosē Antonio Satué — Vatikāna ieceltais pāvesta delegāts, kurš vada konservatīvo „Iemiesotā Vārda institūtu“ (IVE) — ir iecēlis jaunu kopienas ģenerālpadomi, ziņo Substack.com konts „The Pillar“. Turklāt bīskaps Satué atklāja institūta jauno tīmekļa vietni. 1984. gadā Argentīnā dibinātais IVE darbojas starptautiskā mērogā. Kopš dibināšanas institūts ir zaudējis gandrīz 40 % no saviem locekļiem. Jaunā ģenerālpadome Spānijas Mālagas bīskaps Satué 25. jūlija dekrētā iecēla piecus padomes locekļus. Par to viņš paziņoja IVE locekļiem 18. augustā. Vatikāna Dikasterija par konsekrētās dzīves institūtiem un apustuliskās dzīves biedrībām apstiprināja šos iecelējumus. Jaunajā padomē ir: - tēvs Ervens Mengelle, IVE, kā ģenerālvikārs; - brālis Giampiero Pettenon, SDB, kā ģenerālkasieris; - tēvs Diógenes Urquiza, IVE, atbildīgs par kontemplatīvajiem klosteriem; - tēvs Giampiero Gambaro, OFM Cap., kurš pilda prokuratora pienākumus; - tēvs Paolo Crivelli, FFB, kurš atbild par formāciju. Neviens …Vairāk
The bishop who oversees the Shrine of Our Lady of Lourdes in France has said the popular Catholic pilgrimage site will cover all of its mosaics by disgraced priest Father Marko Rupnik ahead of Pope Leo XIV’s visit next month.
The mosaics by Marko Rupnik at the Sanctuary of Lourdes will be fully covered in the coming weeks and will remain hidden permanently after Pope Leo XIV’s visit, Bishop Jean-Marc Micas of Tarbes and Lourdes told French newspaper LaDepeche.fr on August 20. Only some of the mosaics, including those on the basilica’s doors, were covered in March 2025. The sanctuary had previously stopped illuminating Rupnik’s works during its nightly processions in 2024. Rupnik is a Slovenian priest and artist promoted by the Vatican for decades. He has been accused by around two dozen women of sexual, spiritual and psychological abuse. An ongoing canonical case concerning the allegations is being drawn out in the Vatican. Bishop Micas has previously said that the continued public display of Rupnik’s work at Lourdes can cause particular pain to victims of abuse who visit the sanctuary. #newsSevwzxkaei
Priesteris maina iesvētīšanas vārdus, mūķenes parādās kā „līdzcelebrantes”. Vēl sliktāk nekā Vācijā: InfoVaticana.com publicētajā videoklipā redzamas Trinitāriešu mūķenes Suesas klosterī Kantabrijā, Spānijā, stāvot ap altāri kā koncelebrantes, ar izstieptām rokām Euharistiskās lūgšanas laikā. Svētku vadītājs priesteris mainīja konsekrācijas vārdus, lietojot sieviešu dzimtes formas. Viņš teica: „Tomad y comed todas de él” („Ņemiet un ēstiet, visas jūs” — lietojot sieviešu dzimtes vārdu „todas”). Turklāt viņš lūdza „par visu cilvēci”, nevis „par daudziem”. Viņš arī aizstāja frāzi „Dariet to manā piemiņā” ar: „Dariet to, lai atcerētos, ka es esmu starp jums kā tas, kurš kalpo.”
Ein Video, das InfoVaticana vorliegt, zeigt, wie im Trinitarierkloster von Suesa (Kantabrien) die Nonnengemeinschaft während des eucharistischen Gebets mit ausgestreckten Händen als "Konzelebranten" fungieren.
It’s Already Too Late to Stop This Food Crisis as More American Farmers Quit American farmers are staring down massive losses this year, hundreds of thousands of dollars per operation as skyrocketing diesel, fertilizer, insurance and tariff costs collide with lost export markets and a punishing drought. Quality is collapsing across the Midwest, Europe, Russia, Ukraine and beyond which results in the world’s food supply is tightening fast. This is the real reason your food is about to get more expensive and why many family farms may not plant next year at all.
Kardināls Bērks par „necienīgiem“ pāvestiem: Katoļi var pamatoti iebilst pret pāvesta vārdiem vai rīcību, 18. augustā videoierakstā pie Gvadalupes Dievmātes svētnīcas teica kardināls Reimonds Bērks, norādot, ka dažkārt pāvests vienkārši „runā kā cilvēks“. Viņš piebilda, ka agrākie pāvesti runāja piesardzīgāk, lai izvairītos no personīgo viedokļu sajaukšanas ar autoritatīvo mācību. Un: „Pat ja būtu bijuši pāvesti, kuri savu kalpošanu nepildīja pienācīgi, Kristus vietnieka amats uz zemes pastāv un vienmēr pastāvēs katoļu Baznīcā.” Burks, šķiet, arī pieļāva nelielu izteikšanās kļūdu, nosaucot pāvestu par „Kristus pēcteci”, nevis Svētā Pētera pēcteci.
Cardinal Burke refers to the Pope as the “successor of Christ” — a slip of the tongue.
Today, Leo XIV published a message for the 2026 World Day of Prayer for the Care of Creation. He adopts the ecological vocabulary closely associated with Francis’ pontificate. Citing Laudato Si’, he speaks of an “authentic ecological conversion” and in metaphors such as “the ecosystems of the human heart.” The message also contains a naïve statement on warfare. “The true tools for building peace are not weapons of destruction,” Leo writes, listing instead “truth, dialogue, patience, goodness, justice, mercy, understanding, care and love.” Leo XIV enfolds an earthly program of disarmament, poverty reduction and ecological improvement: “Let us imagine a world in which the energies currently invested in war are directed toward integral human development, to overcoming poverty, protecting human dignity and reconciling divided peoples. Such a vision reflects faith in the coming of God’s Kingdom.” #newsUadwzxlixo
Marko Rupnika mozaīkas Lurdas svētnīcā tuvākajās nedēļās tiks pilnībā aizklātas un pēc pāvesta Leona XIV vizītes paliks pastāvīgi noslēptas, 20. augustā Francijas laikrakstam „LaDepeche.fr“ paziņoja Tarbesas un Lurdas bīskaps Žans-Marks Mikas. Tikai daļa mozaīku, tostarp tās, kas atrodas uz bazilikas durvīm, tika aizklātas 2025. gada martā. Svētnīca jau iepriekš, 2024. gadā, bija pārtraukusi Rupnika darbu apgaismošanu nakts procesiju laikā. Rupniks ir slovēņu priesteris un mākslinieks, kuru Vatikāns jau desmitiem gadu atbalsta. Apmēram divdesmit sievietes viņu ir apsūdzējušas seksuālā, garīgā un psiholoģiskā vardarbībā. Vatikānā joprojām tiek izskatīta kanoniskā lieta saistībā ar šīm apsūdzībām. Bīskaps Micas iepriekš ir teicis, ka Rupnika darbu turpmāka publiska izstādīšana Lurdā var radīt īpašu sāpi vardarbības upuriem, kuri apmeklē svētnīcu. Mākslīgā intelekta tulkojums
They’re Putting Medicine in the Flour — And Calling It Public Health In this video we examine the UK’s new mandatory folic acid fortification policy, set to take full effect in December 2026. Non-wholemeal wheat flour will be required to contain synthetic folic acid under the Bread and Flour (Amendment) Regulations 2024. We look at: What the official regulations actually say The government’s stated benefit numbers versus the more detailed assessments The difference between natural folate and synthetic folic acid How folic acid is regulated when sold as a medicine versus when it is added to food The original Hungarian trial data that is frequently cited Questions around consent, transparency, and population-wide exposure This is not medical advice. It is an examination of publicly available regulations, impact assessments, parliamentary records, and published scientific literature. Key sources referenced: Bread and Flour (Amendment) Regulations 2024 UK government impact assessments and …Vairāk
Italian priest Lino Zatelli, 75, killed himself on August 12. He had been parish priest of San Carlo Borromeo in Trento for a quarter of a century. He was found dead inside the rectory of his parish after he didn’t show up to celebrate the Eucharist. Corriere del Trentino reported the death as a voluntary act. Two months earlier he had learned that he would have to leave San Carlo in November for another pastoral assignment. Zatelli publicly said he had not asked to leave. Sad detail: During his Easter homily, Don Zatelli preached about Judas's suicide. He discussed Judas as someone overwhelmed by despair who could no longer see beyond the obstacle before him, but emphasized Christ's forgiveness and imagined Jesus ultimately embracing Judas in heaven. Eucharists Beyond Rubrics A 2019 interview called him the “eternal bad boy of the Trentino Church.” A November 2020 profile describes Zatelli as working in a kind of laboratory parish. His Eucharists went beyond formulas and interpreted …Vairāk
We are obliged to pray for all of the lost, but the point is clear - current theological aberrations are poisoning the Faith and the Faithful. We are being led by those who "are like whitewashed sepulchers, which outwardly appear brilliant to men, yet truly, inside, they are filled with the bones of the dead and with all filth." Plus ça change, plus c’est la même chose.
65 gadus vecais, Vācijā dzimušais abats Maksimiliāns Heims 14. septembrī atkāpsies no Heiligenkreuzas abatijas vadītāja amata, tādējādi noslēdzot vairāk nekā 15 gadus ilgo darbību klostera vadībā. Šis klosteris, kas dibināts 1133. gadā uz dienvidrietumiem no Vīnes, Austrijā, ir viens no Eiropas pazīstamākajiem cisterciešu klosteriem. Klosterī liturģijās joprojām tiek lietota latīņu valoda un gregoriskie dziedājumi. Tajā tiek stingri ievērots Novus Ordo, un tikai nedaudzi mūki dod priekšroku Romas ritam. Viņiem abata Heima vadībā bija grūta dzīve. Abats Heims teica, ka ir pienācis laiks nodot atbildību „jaunākās rokās”, norādot uz sirds problēmām, ar kurām viņš cieta pagājušajā gadā. Heims plāno atgriezties pastorālajā kalpošanā un teoloģiskajā darbā. Viņa atkāpšanās notiek aptuveni gadu pirms viņa otrā pilnvaru termiņa plānotā beigām. Paredzams, ka mūki septembrī ievēlēs jaunu vadību. Tomēr, apspriežoties ar Vatikānu, kopiena sākotnēji ievēlēs administratoru uz trīs gadu termiņu, nevis …Vairāk
„To, kas grauj Baznīcas morālo autoritāti, ir sirsnīgā saikne un sadarbība ar laicīgo varu,“ 10. augustā portālam CatholicWorldReport.com sacīja 73 gadus vecais Sokoto (Nigērija) bīskaps Metjū Hasans Kukahs: „Baznīca pieņēma pasauli un kļuva tāda pati kā pasaule, kuru tai vajadzēja mainīt.“ Bīskaps piebilda, ka Āfrikai „nav imunitātes pret šo vīrusu“: „Vienīgā imunitāte ir mācīties no citu pieredzes.“ Intervijas turpinājumā bīskaps Kukahs atcerējās 18 gadus veca seminārista nāvi, kurš tika nolaupīts kopā ar trim biedriem. Pēc sarunām un izpirkuma samaksas pārējie trīs tika atbrīvoti, bet viņš tika nogalināts: „Kā Dievs to bija paredzējis, nolaupītājus aizturēja gadu vēlāk, un viņi atzina, ka viņu nogalināja tāpēc, ka, neraugoties uz viņu ieročiem un to, ka viņi bija musulmaņi, viņš uzstāja, ka viņiem jānožēlo savi noziegumi un jāatgriežas pie Dieva!” Kopš tā laika prelāts ir nosaucis bīskapa namu šī seminārista vārdā, savukārt Kadunas seminārā atrodas viņam veltīts svētnīca. Tajā pašā …Vairāk
Leo XIV met Lebanese President Joseph Aoun at the Vatican on Thursday for talks focused on Lebanon’s deteriorating security situation and efforts to implement the Trilateral Framework Agreement. Aoun asked the pope to continue pressing for an end to Israeli attacks and withdrawal from Lebanese territory, while seeking Vatican support for a diplomatic path toward peace. The two leaders also discussed strengthening Lebanese state authority and placing decisions of war and peace solely in the hands of the state amid renewed violence in the country’s south.
Further evidences as to the irregular CONCLAVE 2025 [illegal / rule break] as to the status of Robert Prevost as Pope Leo XIV Canon 332 §1 declares Pope Leo XIV an anti-pope We are living in a very peculiar age in the history of the Catholic Church. As readers of FromRome.Info, from February 11, 2013 until December 31, 2022, the Catholic Church was caught up in a program of mass confusion which broke out over the terms of Canon 332 §2, which reads as follows: Canon 332 § 2. — Si contingat ut Romanus Pontifex muneri suo renuntiet, ad validitatem requiritur ut renuntiatio libere fiat et rite manifestatur, non vero ut a quopiam acceptatur. Which in English is: Canon 332 § 2. — If it happen that the Roman Pontiff renounce his munus, for validity there is required that the renunciation be made freely and be manifested duly (rite), but not that it be accepted by anyone at all. Here “rite” means in accord with due procedure: “rite” being the Latin word for “according to the ritual”. This …Vairāk
18. augustā naktī notikušajā uzbrukumā Bin Mper ciematā, Plateau štatā, Nigērijā, tika nogalināti vismaz 24 kristieši. Pēc pieejamās informācijas, uzbrucēji ap pusnakti ielauzās ciematā un uzbruka cilvēkiem viņu mājās. Vairāki citi cilvēki tika ievainoti un nogādāti slimnīcā.
Mindestens 24 Tote bei neuem Angriff im christlich geprägten Plateau State. Die jüngste Gewalttat reiht sich in die anhaltenden terroristischen Angriffe ein. Seit Jahren erleben dort Christen Angriffe und die Zerstörung ihres Eigentums.